Welkom

Van harte welkom in de Brugkerk! Wij zijn een kleine én hechte dorpskerk voor jong en oud in Nieuwerbrug aan den Rijn.
Kijk gerust rond via het menu hierboven of kom eens langs in een kerkdienst. De aankomende kerkdiensten zijn terug te vinden in de agenda. Via het YouTube kanaal van de Brugkerk is het mogelijk om een kerkdienst (terug) te kijken.

Vacature voorganger

De beroepingscommissie is begonnen om een nieuwe pastor te zoeken. De formele advertentie verschijnt dit najaar.

Kijk bij Vacatures voor meer informatie. Iedereen die interesse heeft, nodigen we uit om nu al te reageren.

Nieuwe pastoraal werker

Vanaf 12 juni neemt Marianne Verburg de pastorale taken waar, in samenwerking met het pastoraal team. Tijdelijk, totdat een nieuwe voorganger wordt aangesteld. Daarmee zorgen we voor continuïteit van dit belangrijke werk.

Na de zomer zal zij ook de catechese (On Track en Follow Me) op zich nemen. Marianne zal zich in de dienst van zondag 2 juli aan de gemeente voorstellen en zal dan ook in de bediening gesteld worden. Wilt u/wil je graag een pastoraal gesprek, aarzel dan niet om contact met Marianne op te nemen: 06-39842850 of pastoraalwerker@brugkerk.nl.

Voedselkastje bij de Brugkerk

Bij de Brugkerk aan de Rijnzijde staat sinds januari 2022 een
voedselkastje, bedoeld voor mensen die een extraatje goed
kunnen gebruiken. Het beoogde doel is: geef als je kunt en
neem als je ‘t nodig hebt.

Wij merken dat er roulatie plaatsvindt en willen alle dorpsbewoners hartelijk bedanken voor de vele donaties. Er worden diverse levensmiddelen in blikjes en potjes geplaatst, maar ook
producten als maandverband, luiers en tandpasta, deodorant en wasmiddelen, allemaal lang houdbaar.

Producten die kunnen bederven, dus in een koelvak horen, denk aan melk, vlees enz. zijn niet geschikt, omdat we nooit weten wanneer er gebruik van gemaakt wordt.

Dorpsklooster

Eén keer in de maand verandert de Brugkerk in een kloostersetting. De kaarsen worden ontstoken, we zijn stil, zingen een aantal liederen, er wordt gebeden, en we lezen uit de Bijbel.

Ben je toe aan een break? Een moment van bezinning na een drukke werkdag? Vanaf september ben je weer van harte welkom op de tweede woensdag van de maand. De vesper begint om 20:30u en duurt een half uurtje.

Socials